[h3]3. september 2018[/h3]

[break]

Kl. 7 i morges, vedtog jeg, at jeg skulle en tur til Odden. Jeg fik nys om Max Mols allerede var blevet malet og lavet om til den nye rute den skal sejle på en gang. Og billederne af Max Mols med Bornholmslinjen malet, har vi ikke. Så kamera og hund blev pakket, og Odden var destinationen.

Vi snakkede med Mols Linjen, og den ansatte mener at den nok skal over til højsæsonen, men vi måtte have billederne nu, så ikke den lige pludselig stak af. Så jeg havde tiden og lysten. Så oven for er billederne af den.

Ud over malingen, har den fået en gennegribende renovering på passager området. Om der er andre steder ved vi ikke, men den har fået en ordentlig overhaling når nu den skal flytte.

[break]

[h3]21. februar 2014[/h3]

[break]

Billederne er fra vores vinter tur til Jylland. Her sejler vi fra Odden mod Århus

[break]

[h3]18. juni 2010[/h3]

[break]

Cat-Link IV blev i 1999 omdøbt til Max Mols, som derved skulle sejle for Mols Linien.

Det var søsterskibet, Mads Mols der vandt det Blå Bånd som hurtigste passagerskib over Atlanten i 1998. De viste en gang en udsendelse med turen, og den var til tider vist ikke en dans på roser, men de klarede turen med en gennemsnitsfart på 41 knob. Men det var som sagt Mads Mols som nu er hos Fjord Line i skikkelse af Fjord Cat.

Info…

Navn: Max Mols

Kaldesignal: OZQH

IMO nr.: 9176058

Længde: 91,3 m

Bredde: 26 m

Dybgang: 3,7 m

Passagerer: 800

Personbiler: 220

Bygget: 1998

Renoveret: 2018

Motor:

  • 4 stk. Ruston Diesel. 28.320 kW
  • 4 stk. Caterpiller Diesel. 1.028 kW
  • 4 stk. Vandjet

Tonnage: BT 5.617 – NT 2.311

Fart: 44 Knob

Værft: Incat. Australia

Foto / Video: FærgeGalleriet.dk

Tidligere navne…

2019->     Max

1999->     Max Mols

1998->     Cat-Link IV

[break]