[h3]10. juni 2014[/h3]

[break]

Preben Andersen har taget Mai Mols i den sidste tid den er til. Den ligger til ophugning i Frederikshavn, hvor søsterskibet også er ophugget kort for inden. Mai Mols sejlede for Mols Linien, sammen med Mie Mols, som de også blev bygget til. De faldt dog for stigende omkostninger, med den måde maskineriet blev drevet på. Vi takker for vi må vise billedet

/ Foto: Preben Andersen – Vedr. billedet kontaktes Preben på mail: pmra (a) mail.dk

[h3]23. februar 2014[/h3]

[break]

Mai Mols ved Ebeltoft havn. Nu da Mie Mols er ved at blive ophugget, måtte vi ned og se Mai Mols inden det var for sent, og nu vi var i området. Nu læser vi på Maritime Danmark, at Mai Mols blev sendt til ophugning som sin søster i Frederikshavn d. 24. februar 2014, så man må sige vi kom i sidste øjeblik.

[h3]15. marts 2013[/h3]

[break]

Mai og Mie Mols sejler ikke længere på ruten Odden Ebeltoft. De er ved redigeringsdatoen oplagt i Ebeltoft havn med henblik på salg. De har ikke sejlet siden 2012, hvor deres nye katamaran KatExpress 1 blev indført. SeaJet-katamaranerne Mai og Mie Mols var for dyre i drift, i forhold til hvad de kunne tage med.

Mai og Mie Mols er dansk designet og bygget i Danmark.

Info…

Navn: Mai Mols

Kaldesignal: OZGN

IMO nr.: 9112997

Længde: 76 m

Bredde: 23 m

Dybgang: 3,36 m

Passagerer: 450

Personbiler: 120

Bygget: 1996

Motor:

  • 2 stk. General Electric Gasturbine. 24.800 kW
  • 4 stk. Scania Diesel Hjælpemotorer. 812 kW
  • 4 Stk. Vandjet

Tonnage: BT 3.971 – NT 1.191

Fart: 45 Knob

Værft: Danyard. Aalborg. Danmark

Foto / Video: FærgeGalleriet.dk

[break]