6. april 2013


Vi har været en tur forbi Odden færge, da vi for nyligt så de havde lavet en ny rampe, hvor der ellers ikke har været aktivitet i mange år, samt de kan køre op på øverste dæk på de nye KatExpress færger, via de gamle ramper. Så det måtte vi da ud og have billeder af. Hvad den nye rampe skal bruges til, kan være et gæt, at Max Mols måske skal kunne ligge til der. Nu kommer der jo en færge mere som er på vej fra Tasmanien, og for det er mest praktisk, bør havnen kunne modtage to færger på en gang. Men igen, det er kun vores tanke. Vi har mailet til dem, men har endnu intet hørt.

24. marts 2013

Det har umiddelbart været en succes efter de har sat den nye færge ind, så de har bestilt en helt ny færge magen til. Den vil være af samme model som den nuværende KatExpress 1, men bare en nybygning. De sejler stadig med Max Mols, dog ligger Mai og Mie Mols oplagt, det siges de er for dyre i drift, kontra det de bringer over. Men det er da godt at høre det er vendt for dem. Mols Linien forbinders med barndommen, da molen har været udkikspost igennem mange mange år, helt tilbage fra de gamle færger.

13. juni 2012


KatExpress 1 er den nye Hurtigfærge, som er indsat på ruten Odden – Århus. Det er Danmarks største hurtigfærge.

27. maj 2012


Info…

Navn: Norman Arrow

Kaldesignal: 2CFV5

IMO nr.: 9501590

Længde: 112 m

Brede: 30,5 m

Dybgang: 3,8 m

Personbiler: 417

Passagerer: 1200

Bygget: 2009

Motor:

  • 4 stk. MAN B&W Diesel 36.000 kW
  • 4 stk. Vandjet

Tonnage: BT 10.503 – NT 6.364

Fart: 36 Knob

Værft: Incat. Australien

Foto: FærgeGalleriet – Danske Færger og Krydstogtskibe

Tidligere navne…

2012->      KatExpress 1

2009->     Norman Arrow

2009->     Incat 066